28januari skidor och bandy

Hejsan! Skolan idag var som vanligt. Sista lektionen hade vi idrott och åkte längdskidor. Det är ju skitkonstigt, när jag åker slalom (ääääälska slalom), vilket är ganska riskfyllt, brukar det gå bra för mej, ramlar inte speciellt mycket och sånt. Men när jag ska upp på ett par längdskidor ramlar jag hela tiden, trots att det egentligen är hur lätt som helst.

Sen har jag varit på bandy med Sophia och Heval. Askul! Men tare lungt, jag har inte gått och blivit en sportnörd, vi var inte speciellt koncentrerade av matchen. Men det är mysigt att sitta på en varm läktare och skratta ihjäl sej. Först satt vi precis över en dörr och dinglade med fötterna. Och Sophia satt med fötterna på själva dörren, och när folk skulle in eller ut öppnade hon dörren åt dom. Det var buskul. En del kollade surt på oss, en del skrattade, en sa; nej men tackar, och sen fanns det endel som inte kollade upp på oss och blev ganska förvånade,, dom såg ut att tänka "nej men har dom skaffat automatiska dörrar?" eller "spökar det?". Då var vi på en lungn del av läktaren. Men sen gick vi bort och ställde oss vid klacken. DOm är ju helt galna! Och vi skrek samma saker som dom. "PASSA BOLLEN!", "SKUT PÅ MÅÅÅÅÅL" och "SANDVIKEEEEEN HEJA!" Var nog dom vanligaste. 


Sophias fötter när hon öppnade dörren till folk.

  Me and Hevalbby

Puss♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0